اطلاعیه ثبت نام کتب درسی

اطلاعیه ثبت نام کتب درسی

سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی برای نظارت بهتر روی عملکرد توزیع کتاب های درسی اقدام به راه اندازی سامانه ای به نام "فروش و توزیع مواد آموزشی" نموده است. ثبت نام کتاب های درسی 1401 - 1402 دانش آموزان تمام پایه های تحصیلی در سایت ثبت سفارش کتاب به دوصورت فردی و گروهی انجام می شود. دانش آموزانی که در دسترسی به سامانه مشکل دارند می توانند از طریق مدرسه محل تحصیل خود اقدام به ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ نمایند.

 

هزینه کتاب های درسی در سامانه سفارش کتاب درسی 1401 - 1402 بر اساس مبلغ درج شده در پشت جلد کتاب های درسی محاسبه شده و دریافت هزینه بیشتر توسط مدارس تخلف محسوب می شود. متقاضیان تحصیل در دوره های تحصیلی و دوره اول متوسطه مدارس استعداد درخشان جهت ثبت سفارش کتاب درسی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ در مهلت تعیین شده به سامانه irtextbook.ir یا irtextbook.com در بازه زمانی مشخصی مراجعه نمایند.

سفارش کتاب های درسی 1401 - 1402 در سایت irtextbook.com برای پایه های مختلف یکسان نبوده و در بازه های زمانی متفاوتی انجام می شود. دانش آموزان هر پایه تحصیلی باید با توجه به مهلت اعلام شده به سامانه مراجعه کرده و مراحل ثبت نام کتاب های درسی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ خود را تکمیل نمایند

  • دانش‌آموزان و اولیاء آنان، در صورت تمایل می توانند از طریق سامانه مذکور نسبت به ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند و برای ورود به سامانه کد ملی دانش‌آموز، نام کاربری و شش رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز، "رمز عبور" ورود به سامانه می باشد.
  • کتاب های درسی دانش‌آموزان دوره های تحصیلی آموزش ابتدایی، متوسطه دوم شاخه های فنی و حرفه ای، کاردانش، رشته معارف اسلامی و کتاب های درسی تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه دانش‌آموزان استعدادهای درخشان، از طریق مدرسه محل تحصیل آنان که در سفارش دانش‌آموز قید شده است، توزیع می شود.