دپارتمان کامپیوتر

دپارتمان کامپیوتر

پیش دبستان:مبانی اولیه کامپیوتر ،آموزش برنامه paint

پایه اول:مبانی کامپیوتر سطح ۲،آموزش تایپ در محیطword pad (همراه با آموزش حروف)

پایه دوم:آموزش wordمقدماتی ،آموزش ساخت پروژه و تولید محتوای آموزشی در محیط word

پایه سوم:مبانی کامپیوتر سطح ۳،آموزش wordپیشرفته،آموزش ساخت و ارائه محتواهای آموزشی در کلاس های درسی در محیطword

پایه چهارم:آموزش windows،آموزش Internet،ساختGmail،ساخت و ارسال محتواهای آموزشی

پایه پنجم:آموزش power point،آموزش ساخت محتوای آموزشی در این محیط ،تولید و ارائه محتواهای درسی و آموزشی در محیطPower point

پایه ششم: آموزش اسکرچ

آموزش اسکرچ

زبان برنامه نویسی Scratch با هدف آموزش اصول برنامه نویسی به کودکان در آزمایشگاه رسانه دانشگاه MIT توسط تیمی به رهبری دانشمندی به نام آقای میشل رسنیک، طراحی و ساخته شد. این زبان برنامه نویسی در سال ۲۰۰۷ به بازار عرضه شد و زبان برنامه نویسی جدید و به روزی در دنیا محسوب می شود. با این حال در همین مدت کوتاه این زبان برنامه نویسی، طرفداران زیادی در سراسر جهان پیدا کرده است.

علت این رشد سریع، سادگی و جذاب بودن محیط کار، قابل درک بودن دستورات و عملیات ها، دارا بودن تمامی مفاهیم و امکاناتی که یک برنامه نویس به آن احتیاج دارد و همچنین رایگان بودن و در دسترس بودن آن است. شما به کمک این زبان برنامه نویسی می توانید برنامه، بازی و انیمیشنی را که می خواهید بسازید و این در حالی است که یادگیری این آموزش نیاز به هیچ گونه پیش نیاز مهارتی و آموزشی نخواهد داشت.

درست است که این زبان برای آموزش به کودکان ۸ الی ۱۶ سال طراحی شده است اما به جرات می توان گفت که زبانی بسیار مفید برای بزرگسالانی است که به تازگی قصد فراگرفتن مفاهیم برنامه نویسی را دارند و به این افراد توصیه می شود که Scratch اولین زبانی باشد که می آموزند.

مهارت هایی که در این زبان برنامه نویسی و در این فرادرس آموخته می شوند قابل استفاده در زبان های پایه ای برنامه نویسی همچون: جاوا و پایتون و (در رتبه بندی محبوبیت و کاربردی بودن زبان های برنامه نویسی، جاوا در رتبه اول و پایتون چهارم است) می باشد، در واقع می توان آشنایی با مفاهیم و کاربردهای زبان Scartch را پیش نیاز یادگیری همه زبان های برنامه نویسی دیگر دانست.

ویژگی دیگر این محیط برنامه نویسی این است که قابلیت فارسی شدن منوها و دستورات را دارد و کودکانی را که به زبان انگلیسی تسلط ندارند را از آموزش محروم نمی کند.

گزارش تصویری